دانستنی ها

آیا غذای خشک برای سگ کافی است؟

آیا غذای خشک برای سگ کافی است؟

آیا غذا های خشک موجود برای سگ ها کافی است؟

امروزه استفاده از غذای خشک سگ رواج زیادی در بین صاحبان حیوانات خانگی پیدا کرده است. این موضوع دلایل زیادی دارد که غذا های خشک سگ توانسته اند توجه تعداد زیادی از افراد را به سمت خود جلب کنند. اما در این بین ممکن است این سوال برای والدین سگ ها پیش بیاید که آیا غذای خشک سگ میتواند به تنهایی برای سگ ها کافی باشد؟ اگر ذهنتان درگیر این سوال بشود طبیعی است چون هیچکس دلش نمیخواهد که مقدار غذا و انرژی دریافتی روزانه سگ او کمتر از مقدار نیازش باشد. ما در این مطلب به معرفی غذای خشک سگ میپردازیم.

همچنین برای شما دلایل خوبی ارائه خواهیم داد تا سوال شما مبنی بر اینکه آیا غذای خسک برای سگ کافی است برطرف بشود.

امروزه در بین بعضی از دوست داران سگ ها شک هایی در استفاده از غذا های خشک ایجاد شده است. بعضی از افراد ناآگاه معتقدند که غذا های خشک برای سگ کافی نیستند و نمیتوانند نیاز های سگ را برطرف سازند. اگر از لحاظ علمی بخواهیم به این مسئه بپردازیم غذای خشک سگ حاوی انرژِی بسیار زیادی است. این نوع از غذای سگ میتوان فواید بسیار زیاد برای سگ ها داشته باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: نژاد های سگ | جامع ترین لیست از 50 نژاد محبوب سگ

فواید غذای خشک سگ

انرژی بسیار زیاد

غذای خشک سگ از انرژی بسیار زیاد تری نسبت به سایر غذا های سگ برخوردار است. شاید عجیب به نظر برسد اما حقیقت دارد! غذای خشک سگ انرژی بسیار بیشتری نسبت به سایر غذا های سگ دارد و میتواند به خوبی انرژی مورد نیاز سگ را تامین سازد. سگ شما در طول روز اگر فعالیت بالایی دارد این نوع غذای سگ برای دوست کوچک شما بسیار گزینه خوبی است.

غنی بودن از ویتامین ها و مواد معدنی

غذای خشک سگ غنی از هر گونه مواد معدنی مورد نیاز سگ است. همچنین این نوع غذای سگ در خود ویتامین های مختلفی را جای داده است. که سلامت سگ شما را تامین میکند. اگر سگ شما در سن رشد است غذای خشک سگ میتواند به رشد آن کمک بسیار زیادی کند. هنوز هم این سوال برایتان مطرح است که آیا غذای خشک برای سگ کافی است؟ پس با ما همراه باشد تا موارد دیگری از فایده های غذای خشک سگ را به شما بگوییم.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: سگ ژرمن بلک | هفت چیز که درباره ژرمن مشکی نمیدانید

نگهداری ساده و ارزان بودن

از ابتدایی ترین و ساده ترین فواید غذای خشک میتوان به سهولت در نگهداری اشاره کرد. شاید به نظرتان خنده دار بیاید ولی غذای خشک سگ نسبت به سایر غذاهای سگ نیاز به هیچ شرایظ خاصی برای نگهداری ندارد. شما کافی است پس از هر بار مصرف بسته بندی غذا را کیپ کنید و جایی دور از دسترس سگ نگهداری کنید. یکی دیگر از فایده های غذای خشک سگ این است که هزینه مناسبی نسبت به سایر غذا های سگ دارد. این موضوع باعث شده است تا غذای خشک سگ انتخابی مقرون به صرفه برای صاحبان حیوانات باشد.

این ها یکی از ساده ترین فواید غذای خشک سگ میباشند. فواید بسیار زیاد دیگری نیز برای این نوع غذای سگ وجود دارد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: سگ هاسکی | هر آنچه که نیاز است در مورد این نژاد سگ بدانید

تراشیدن پلاک دندان ها

یکی از جالب ترین مسائلی که شاید ندانید این است که غذای خشک سگ دندان های سگ را تمیز میکند. ممکن است از خودتان بپرسید این موضوع چگونه ممکن است؟ جواب بسیار ساده است! اصطکاک ایجاد شده بین دندان های سگ با دانه های غذای خشک باعث تراشیده شدن پلاک های روی دندان های سگ میشود. این موضوع باعث میشود تا دندان های سگ شما تمیز تر از قبل بشود و سلامت آن نیز حفظ شود. همان گونه که دیدید شک شما مبنی بر اینکه آیا غذای خشک برای سگ کافی است یا نه کاملاً بی مورد بوده است.

البته ناگفته نماند غذای خشک سگ نیز مانند سایر غذا های سگ معایبی نیز دارد. در ادامه این مطلب برای شما عیب های غذای خشک سگ را بر خواهیم شمرد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: بیماری های رایج سگ ها | معرفی بیماری تا راه های درمان

معایب غذای خشک سگ

غذای خشک سگ عیب های زیادی نسبت به سایر غذا های سگ ندارد. تنها ایرادی که میتوان به این نوع غذای سگ گرفت کم آب بودن آن نسبت به غذا هایی مانند غذای مرطوب سگ است. غذای خسک سگ دارای 16% آب میباشد و غذا هایی نظیر غذای مرطوب سگ دارای 60% آب است. همانطور که مشاهده میکنید سگی که غذای خشک مصرف میکند آب کمتری نسبت به سگی که غذای مرطوب مصرف میکند دریافت میکند. البته لازم به ذکر است که این مشکل به راحتی برای سگ قابل حل است.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: کوتاه کردن ناخن سگ

شما تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که در کنار ظرف غذای سگ یک ظرف آب نیز قرار دهید. به همین سادگی میتوانید این مشکل را برطرف سازید. روش دیگری که البته کمتر مرسوم است غذای خشک سگ را با مقدار کمی آب مخلوط میکنند تا به تامین آب بدن سگ نیز کمک بشود. بگذارید تا دوباره این سوال را از شما بپرسیم، آیا غذای خشک برای سگ کافی است؟ جواب شما چیست؟ آیا هنوز هم معتقد هستید که غذا های خشک برای تامین نیاز های سگ کافی نیستند؟

قطعاً با مطالب گفته شده بسیاری از شما به این نتیجه رسیدید که غذا های خشک سگ یکی از گزینه های مناسب برای سگ ها میباشند. سگ شما میتواند غذای خشک مصرف کند و عمر طولانی همراه با سلامتی داشته باشد. امروزه بسیاری از افراد هستند که شایعاتی از این قبیل را مطرح میکنند. اما بسیار مهم است که شما در این موارد اطلاعات کافی داشته باشید. این موضوع باعث میشوذ تا بتوانید بهترین گزینه ها را برای دوست کوچک خود انتخاب کنید. شما میتوانید برای بهبود و بهتر شدن مقالات ما، در این رابطه نظرات و انتقادات خود را برای ما ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.