دانستنی ها

بهترین غذای گربه چیست؟ از زبان دامپزشکان و متخصصان بشنوید.

بهترین غذای گربه چیست؟

با توجه به گفته دامپزشکان و متخصصان، چگونه بهترین غذای گربه را میتوانیم خریداری کنیم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بهترین غذای گربه چیست؟ همه ی ما ممکن است در این رابطه نظراتی داشته باشیم یا طبق تجربه خود به نتایجی در این رابطه رسیده باشیم. اما باید بدانید که بهترین کار در این زمینه استفاده از تجربه متخصصان و دامپزشکان است. ما در این مطلب برای شما بخشی از گفتو را با متخصصین آورده ایم.

شما در این رابطه میتوانید مستقیما به دامپزشک حیوان خود مراجعه کرده و از آن هم مشورت بگیرید. گربه ها حیوانات خانگی سختگیری در انتخاب غذای خود هستند پس انتخاب غذایی مناسب بسیار مهم است. همانطور که به ظروف غذا و جای نگهداری آنها اهمیت میدهید، به نوع غذایی که به آنها میدهید هم اهمیت بدهید.

بنابراین بهترین غذای گربه که میتوانید انتخاب کنید چیست؟

معرفی بهترین غذای گربه بر اساس برند نبوده و فقط بر اساس مواد معدنی و تشکیل دهنده یک غذا توصیه شده است. پس شما میتوانید موارد گفته شده را با غذا های موجود در بازار تطبیق دهید و سپس خرید کنید. بروس کورنرایچ مدیر مرکز بهداشت کرنل فلین در نیویورک در این را بطه نظراتی دارد که در زیر به آنها میپردازیم.

او میگوید: گربه ها به غذایی نیاز دارند که نیاز هایشان را برطرف سازد و مشکلی هم برایشان به وجود نیاورد. کورنرایچ توصیه میکند به دنبال یک برچسب کیفیت غذایی از انجمن کنترل خوراک آمریکا(AAFCO)باشید. این موسسه یک سازمان غیرانتفاعی است که میزان کیفیت خوراک حیوانات خانگی را ارزیابی میکند.

پس شما با مشاهده این برچسب میتوانید بهترین غذای گربه را تهیه کنید و از کیفیت آن مطمئن شوید. گربه ها گوشتخوارند، پس گوشت یکی از مولفه های اصلی دستیابی به یک غذای متعادل برای گربه شماست. کورنرایچ می گوید: اگر گوشت و فرآورده های فرعی آن در اولین مواد تشکیل دهنده غذا ذکر شده باشند نشانه خوبی است.

این نشان دهنده مناسب بودن غذا برای تأمین اسیدهای آمینه ضروری و اسیدهای چرب است. اما گربه ها نمی توانند فقط با گوشت زندگی کنند و باید سایر مواد را در نظر گرفت. شلی فریس مدیر منطقه ای خدمات دامپزشکی پتکو درباره غذای گربه ها میگوید: شما باید برای گربه خود مواد مغذی را در رژیم غذایی آن در نظر بگیرید.

موادی مانند کلسیم، فسفر و ویتامین D از جمله این مواد هستند. پس باید توجه کنید غذایی که تهیه میکنید این مواد را در خود داشته باشد. وی توصیه می کند بهترین غذای گربه غذایی است که با مواد طبیعی کامل مانند میوه ها، سبزیجات باشد. همچنین این غذا ها در خود کربوهیدرات های با کیفیت بالا مانند برنج، جو دوسر یا سیب زمینی داشته باشند.

غذای خشک در مقابل غذای مرطوب یا کنسرو شده

غذای خشک گربه تا حدودی به دلیل راحت تر بودن نسبت به غذای مرطوب گربه یک انتخاب محبوب است. فریس می گوید: غذای خشک مقرون به صرفه و بدون بو است. شما این غذا را می توانید برای مدت زمان طولانی بدون خراب شدن نگهداری کنید. غذای خشک گربه همچنین می تواند کربوهیدرات بیشتری نسبت به غذای مرطوب گربه داشته باشد.

شما باید بسیار زیاد به مقدار کربوهیدرات مصرفی گربه خود توجه کنید این مورد بسیار مهم است. کورنریچ می گوید:یک گربه فعال کاملاً می تواند از کربوهیدرات ها به عنوان منبع انرژی استفاده کند. گربه های کم تحرک یا همان گربه های خانگی این کربوهیدارت را به صورت چربی ذخیره میکنند. غذای مرطوب کمی بیشتر نیاز به نگهداری بهتر دارد و با باز شدن قوطی یا کیسه باید در یخچال نگهداری شود.

این نوع غذا علاوه بر موارد بالا گران تر از غذای خشک نیز میباشد. اما از مزیت های آن میتوان کمک به جذب مقادیر بیشتر آب دررژیم غذایی گربه شما اشاره کرد. کورنریچ می گوید: غذای کنسرو شده یا مرطوب دارای مقادیر بیشتری پروتئین و چربی است. این امر گزینه مناسبی برای گربه ها در سبک های زندگی و سنین مختلف است.

انتخاب غذا با توجه به سن

گربه ها به سه گروه بچه گربه و گربه های بالغ و گربه های سالخورده تقسیم بندی میشوند. ممکن است شما خود بتوانید تشخیص دهید که گربه شما در کدام یک از این دسته ها قرار میگیرد. اما جولین توصیه می کند در رابطه با نیازهای غذایی خاص گربه در رابطه با سن با دامپزشک خود مشورت کنید. در این رابطه باید از یک متخصص بخواهید که به شما بگوید گربه شما چه نیازها یا محدودیت هایی دارد.

فریس می گوید:بچه گربه ها به مواد مغذی انرژی زا برای تامین انرژی خود نیاز دارند. این مواد عبارتند از پروتئین، چربی، ویتامین ها، مواد معدنی و آب بیشتری نسبت به گربه های بالغ نیاز دارند. غذا هایی که برای بچه گربه ها توسط متخصصین ساخته شده اند، مواد مغذی را به مقدار مناسب تأمین می کنند.

تغییر غذا متناسب با افزایش سن گربه

فریس میگوید:خیلی مهم است که وقتی گربه شما در حال رشد و رفتن به گروه بزرگسال است غذای آن هم عوض شود. این موضوع برای گربه های سالخورده هم صادق است و باید این کار را برای آنها هم انجام دهید. این کار به این شکل است که غذای آن ها را به صورت تدریجی تغییر دهید تا معده گربه شما اذیت نشود.

غذای گربه بالغ کالری کمتری نسبت به غذای بچه گربه دارد. اما غذای گربه سالخورده (گربه های حدودا ده ساله) به سلامتی گربه شما مرتبط است. ممکن است در قسمت دندان ها جویدن خود مشکل داشته باشد. یا توانایی بویایی آن کاهش یافته باشد و از لحاظ بویایی مشکل داشته باشد. شما باید با توجه به مشکل گربه سالخورده خود غذای مناسب را برای آن انتخاب کنید.

شما با در نظر گرفتن این موارد و مشورت با دامپزشک میتوانید به انتخاب مناسب ترین غذا برای گربه خود برسید. با انتخاب غذای خوب از شادابی حیوان خانگی دوستداشتنی خود میتوانیم لذت ببریم. با توجه به مطالبی که خواندید به نظر شما بهترین غذای گربه چیست؟ قطعا شما با توّجه به مسائل ذکر شده میتوانید برای بهترین غذای گربه را انتخاب کنید اما ممکن است باز هم کمی گیج شوید.

تنوع در بازار غذای حیوانات به حدی زیاد است که حتی با داشتن اطلاعات کافی بازهم ممکن است سردرگم شوید. شما میتوانید بهترین غذای گربه را در قسمت غذای گربه فروشگاه PETKALA24 تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.