دانستنی ها

سگ یورکشایر تریر

سگ یورکشایر تریر

درباره سگ یورکشایر تریر چه میدانید؟

سگ یورکشایر تریر، سگی با بدن کوچک ولی شخصیتی بزرگ! این سگ یکی از نژد های بسیار دوست داشتنی و محبوب در سرتاسر دنیا میباشد. سگ یورکشایر در کشور آمریکا از سایر کشور ها طرفداران بیشتری دارد. به این نژاد سگ یورکی هم گفته میشود. دلایل محبوبیت این سگ شامل ظاهر بسیار زیبا و دلنشین، علاقه زیاد به صاحبان خود و اندازه و رفتار مناسب آنها برای نگهداری در آپارتمان میباشد. این نژاد سگ همانطور که زیبا و محبوب هستند اما مراقبت از آنها هم به همان اندازه سخت است. یورکی ها به مراقبت های منظمی همچون مسواک زدن دندان ها دارند.

سگ های نژاد یورکشایر تریر بسیار کوچک هستند و باید در خانه حواستان به آنها باشد. همچنین اگر در خانه خود صاحب یک فرزند هستید باید مراقب باشید که فرزندتان به این سگ کوچک ناخواسته آسیب وارد نکند. اگر شما بتوانید برای این سگ ها عشق، توجه، مراقبت و زمان برای بازی با آنها فراهم کنید آنها میتوانند برای شما همراهی بسیار دوست داشتنی و مهربان باشند. در ادامه با یکدیگر صفات و خصوصیات سگ یوکشایر تریر را برسی میکنیم تا بتوانید شناخت بهتری از این سگ ها و شخصیت آنها داشته باشید.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: آیا غذای خشک برای سگ کافی است؟

اطلاعات بیشتر درباره نژاد یورکشایر تریر

سگ های یورکی دارای موهای ابریشمی و بلند هستند. این ویژگی آنها باعث شده است تا سگ های یورکشایر تریر چهره دوست داشتنی تری داشته باشند. چیز دیگری که باعث جذابیت سگ یورکشایر میشود شخصیت آن است. این سگ ها مدام دنبال ماجراجویی کردن هستند و بعضاً ممکن است ماجراجویی های آنها برایتان دردسر هایی نیز به همراه داشته باشد. وزن سگ های یورکشایر تریر بسیار کم است و قالباً از 3 کیلوگرم نیز فراتر نمیرود. یورکی ها همانقدر که نسبت به صاحب خود مهربان هستند و از خود علاقه نشان میدهند در  برابر غریبه ها بسیار شکاک هستند.

این حس آنها به غریبه ها باعث میشود که بعضاً شما شاهد پارس کردن های عجیب آنها باشید.

سگ یورکشایر

سگ های یورکشایر تریر نسبت به سایر سگ های هم اندازه خود کمی بیشتر پارس میکنند. پس این موضوع بسیار مهم است که آنها را به خوبی تربیت کنید و بیاموزید که نباید در خانه پارس کنند. این سگ ها نسبت به سایر حیوانات نیز حساسیت دارند و از خود واکنش نشان میدهند. اگر شما زیاد در خانه حضور ندارید بهتر است که از تهیه این نژاد سگ خودداری کنید. آنها اصلا به تنهایی علاقه ندارند و این موضوع ممکن است به آنها آسیب بزند. همچنین باید این موضوع را هم بدانید که سگ های یورکشایر تریر نیاز به پیاده روی روزانه دارند و باید آنها را به پیاده روی ببرید.

اگر قصد دارید حیوان دیگری را در کنار سگ یورکی خود نگه دارید باید آنها را از سنین کم در کنار هم قرار دهید تا باهم بزرگ  شوند. در غیر این صورت آوردن هر حیوان خاگی دیگر موجب ایجاد درگیری بین سگ یورکشایر تریر و حیوان جدید میشود.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: نژاد های سگ | جامع ترین لیست از 50 نژاد محبوب سگ

تاریخچه سگ یورکشایر تریر

در طول انقلاب صنعتی در انگلستان، کارگران اسکاتلندی که برای کار در معادن ذغال سنگ، کارخانه های نساجی و کارخانه ها به یورکشایر آمدند سگ هایی را با خود آوردند. که این سگ ها به کلایزدل تریر یا پایسلی تریر معروف هستند. این سگها بسیار بزرگتر از یورکشایر تریر بودند که امروزه می شناسیم و تصور بر این است که آنها عمدتاً برای صید موش در آسیاب استفاده می شده اند. این احتمال میرود که سگ یورکشایر تریر از ترکیب کریدرهای کلایدسدیل و انواع دیگر تریر ها به وجود آمده باشد.

این نژاد سگ در سال 1861 در یک نمایشگاه به نمایش گذاشته شد و در سال 1870 به این اسم نامگذاری شد. همچنین لازم است بدانید اوّلین سگ یورکی در سال 1872 در آمریکا متولد شد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: کوتاه کردن ناخن سگ

اندازه سگ یورکشایر

قد این سگ ها میتواند بین 20 تا 22 سانتیمتر باشد. همچنین وزن آنها هم بیشتر از 3 کیلوگرم نمیتواند باشد. البته ممکن است موارد متفاوتی نیز وجود داشته باشند اما اکثر آنها از این مشخصه ها برخوردارند. همچنین گفته میشود سگ های یورکشایر تریر که از این اندازه کوچکتر هستند نسبت به سایر هم نوع های خود بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: سگ ژرمن بلک | هفت چیز که درباره ژرمن مشکی نمیدانید

سلامتی

سگ های یورکشایر تریر نیز مانند سایر نژاد های سگ مستعد ابتلا به بیماری هستند. شما برای اینکه این احتمالات را کم کنید باید سگ خود را از یک پرورش دهنده مطمئن تهیه نمایید. همچنین شما باید مدارک پزشکی سگ را هم به خوبی برسی کنید تا از سلامت آن مطمئن بشوید. از جمله بیماری های رایج در این نژاد سگ میتوان به کشش کشکک، آتروفی پیشرونده شبکیه،شنت پورتوسيستميك، کاهش قند خون و عطسه معکوس اشاره کرد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: سگ هاسکی | هر آنچه که نیاز است در مورد این نژاد سگ بدانید

نگهداری

سگ های یورکی بسیار فعال هستند و برای کم شدن فعالیت آنها در منزل باید به پیاده روی بروند. این سگ ها علاقه زیادی دارند تا با صاحب خود به پیاده روی بروند. این کار علاوه بر تخلیه انرژی اضافه آنها سبب ایجاد روحیه خوب در آنها میشود. سگ های یورکشایر تریر قابلیت آموزش پذیری بالایی دارند اما باید مطمئن بشوید که این کار اصولی انجام بشود تا در آینده با سگ خود به مشکل برنخورید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که سگ های بورکشایر تریر به گرما و سرما بسیار حساس هستند.

پس این موضوع بسیار حائز اهمیت است که آنها را در هوای مساعد به پیاده روی ببرید. همچنین باید بدانید که به هیچ وجه نباید آنها را در حیاط خانه نگهداری کنید این کار ممکن است آسیب های جبران ناپذیری برای این سگ به همراه داشته باشد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: بیماری های رایج سگ ها | معرفی بیماری تا راه های درمان

یکی از چیز های جالب دیگر این است که سگ های یورکشایر تریر عاشق اسباب بازی هستند. شما میتوانید با تهیه اسباب بازی های مخصوص سگ وسیله ای برای سرگرمی آنها تهیه کنید. همانطور که مشاهده میکنید نگهداری از این نژاد سگ در عین سادگی کمی دشوار است. پس باید حتماً قبل از خرید آنها مطمئن بشوید که شرایط مسائد برای نگهداری از آنها را دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.