دانستنی ها

نژاد های سگ | جامع ترین لیست از 50 نژاد محبوب سگ

نژاد های سگ

آیا با خود فکر کرده اید که چند نژاد سگ وجود دارد و شما چه تعداد از آنها را میشناسید؟

امروزه در دنیا نژاد های سگ فراوانی وجود دارند که هر کدام در بین دوست داران حیوانات از محبوبیت خاص خود برخوردارد هستند. قالباً اگر این سوال را از اکثر ما بپرسند چند نژاد سگ را نام ببرید شاید اکثر ما نتوانیم بیش از 10 یا نهایتاً 20 مورد را نام ببریم. البته در این رابطه تقصیری هم ندارید به دلیل آنکه شما قطعاً به یک نژاد خاص سگ علاقه مند هستید یا با سگی از آن نژاد خاطراتی خوش در ذهن دارید. این موضوع باعث میشود که دنبال آشنایی با سایر نژاد های سگ نروید. اما با این حال جالب است که 50 نژاد محبوب در بین دوست داران سگ ها را بشناسید و با آن ها آشنا بشوید.

در لیستی که در سال 2018 ارائه شد سگ نژاد لابرادور رتریور در رتبه اوّل لیست محبوب ترین سگ ها قرار داشت. جالب است بدانید این لیست از  سال 1991 تا به امروز هر ساله در آمریکا تهیه میشود تا محبوبیت سگ های مختلف را به نمایش بگذارد. امّا در این مقاله قرار نیست فقط به این لیست که در آمریکا تهیه شده است بسنده کنیم و این موضوع را باهم در سطح جهانی برسی خواهیم کرد. جالب است بدانید آماری که در این مقاله به دست شما میرسد از گوگل ترند به دست آمده.

گوگل ترند به شما این امکان را میدهد که ببینید کدام اسم و یا کلمه در گوگل بیشتر سرچ و مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است و رده بندی انجام شده برای برسی محبوبیت نژاد های سگ نیز بر این معیار میباشد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: کوتاه کردن ناخن سگ

پنجاه نژاد محبوب از آخر به اوّل

50. وست هایلند وایت تریر

این نژاد سگ در کشور های انگلستان، مجارستان و لهستان محبوبیت بسیار زیادی دارد. بیشینه این سگ تریر به کشور اسکاتلند برمیگردد و همین موضوع میتواند یکی از دلایل اصلی محبوبیت این نژاد در کشور های مذکور باشد. به عبارتی دیگر دلیل محبوبیت این نژاد سگ در بومی بودن در آن منطقه و رابطه طولانی مدتی است که با ساکنین این مناطق داشته است.

نژاد سگ وست هایلند وایت تریر

49. ردیژن ریج بک

این نژاد از سگ ها در کشور هایی مانند سریلانکا، آلمان و جمهوری چک از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این نژاد از جمله نژاد هایی است که در کشور ما مردم نسب به آن شناخت زیادی ندارند. ریشه این سگ به جنوب آفریقا برمیگردد و بسیار سگ متمایز و زیبایی میباشد. سگ ردیژن ریج بک در دسته سگ های شکاری قرار میگیرد و میزان وفاداری قابل تحسینی به صاحب خود دارد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: سگ ژرمن بلک | هفت چیز که درباره ژرمن مشکی نمیدانید

نژاد های سگ ردیژن ریج بک

48. نیوفاندلند

این حیوان دوست داشتنی از جمله نژاد های سگ است که در کانادا، لهستان و ایرلند طرفداران بسیار زیادی دارد. سگ های نیوفاندلند دارای بدن بسیار بزرگی هستند و این موضوع در سگ های نر این نژاد بیشتر به چشم می آید. این سگ ها برای کمک به ماهیگران پرورش داده میشوند و از آن ها در این زمینه استفاده زیادی میشود.

نژاد های سگ نیوفاندلند

47. باست هوند

این نژاد سگ در کشور های دانمارک، سوئد و ایالات متحده طرفداران بسیار زیادی دارند. این سگ ها هم مانند سگ های ردیژن ریج بک در دسته سگ های شکاری قرار میگیرند. آنها حس بویایی بسیار قوی برای ردیابی در شکار دارند و از این حیث میتوانند برای شکارچیان بسیار مفید و موثر باشند. این سگ ها از نظر اندازه از سایر سگ های شکاری بسیار کوچک تر میباشند.

نژاد های سگ باست هوند

46. کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

این سگ از نژاد هایی است که در کشو های استرالیا، بلژیک و دانمارک بسیار محبوبیت زیادی دارد. این نژاد سگ بسیار دوست داشتنی است و سگی است که میتواند در محیط خانواده با شما تعامل بسیار خوبی را برقرار سازد. این سگ مهربان علاقه زیادی به بازی کردن دارد و بسیار حیوان اجتماعی است.

نژاد های سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

45. بوستون تریر

این نژاد سگ در کشور های پورتوریکو، کانادا و ایالات متحده طرفداران بسیار زیادی دارد. این نژاد ظاهری بسیار جذاب و دوست داشتنی دارند و به آنها لقب آقای نجیب زاده آمریکایی داده شده است. این لقب از ظاهر جالب و منحصر به فرد آنها می آید.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: سگ هاسکی | هر آنچه که نیاز است در مورد این نژاد سگ بدانید

نژاد های سگ بوستون تریر

44. چاینیز شارپی

نژاد سگ چاینیز شارپی یکی از نژاد هایی است که در کشور های پاراگوئه، آرژانتین و اروگوئه بسیار محبوب است. این حیوان دوست داشتنی جزو نژاد های سگ چینی است اما در سال 1992 در آمریکا هم به عنوان یک نژاد سگ شناخته شد. از جمله ویژگی های این سگ میتوان به گوش های کوچک و مثلثی شکل و دم بلند اشاره کرد.

نژاد های سگ چاینیز شارپی

43. بیچون فرایز

سگ پیجون فرایز یکی از نژاد های محبوب سگ در کشور های رومانی، صربستان و لیتوانی میباشد. این سگ ها اصالتاً فرانسوی هستند و در آنجا شهرت یافته اند. آنها رنگ سفید بسیار زیبا و منحصر به فردی دارند که توجه هر بیننده ای را به خود جلب میکند.

نژاد های سگ بیچون فرایز

42. کوکر اسپانیل

سگ های کوکر اسپانیل در کشور های انگلستان، دانمارک و نروژ دارای محبوبیت زیادی هستند. این سگ ها به منظور شکار پرورش داده شده اند و جزو دسته سگ های شکاری میباشند. این سگ جزو نژاد های سگ مخصوص شکار میباشد و با این هدف تعلیم دیده و نگهداری میشوند.

نژاد های سگ کوکر اسپانیل

41. آلاسکن مالاموت

این سگ ها نژادی هستند که در کشور های اسلوونی، نروژ و کرواسی محبوبیت زیاد تری نسب به سایر کشور ها دارند. این نژاد سگ های دوست داشتنی استقامت بسیار زیادی دارند و محموله ها را در مناطق صعب العبور در آلاسکا جابجا میکنند. البته این نوع استفاده از این نژاد سگ امروزه کمرنگ تر شده است.

نژاد های سگ آلاسکن مالاموت

40. استرالیان کتل داگ

نژاد استرالیان کتل داگ در کشور های کاستاریکا، استرالیا و ایالات متحده محبوبیت زیادی دارد. این نژاد سگ در سال 1980 شناخته شد و به سگ گاو استرالیایی هم معروف است. دلیل این اسم این است که این سگ ها برای هدایت حیوانات و دام ها در مسافت های طولانی مورد استفاده قرار میگیرند.

نژاد های سگ استرالیان کتل داگ

39. مینیاتور پینچر

نژاد سگ مینیاتور پینچر یکی از نژاد هایی است که در کشور هایی مانند برزیل، کلمبیا و پاراگوئه طرفداران بسیاری دارد. این نژاد سابقه زیادی ندارد و سابقه آن به حدود 200 سال پیش بازمیگردد. کسانی که از این نژاد را برای نگهداری در خانه تهیه میکنند باید بدانند که این نژاد نیاز به آموزش و صرف وقت زیاد دارد.

سگ نژاد مینیاتور پینچر

38. بلژین مالینویز

سگ های مالینویز سگ هایی هستند که در کشور های مونته نگرو، صربستان و تونس از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این نژاد یکی از نژاد های سگ با پتانسیل بالا در بویایی است. آنها امروزه در تعقیب و گریز های پلیس و کشف مواد مخدر کمک زیادی میکنند. نژاد این سگ ها از بلژیک سرچشمه میگیرد.

بلژین مالینویز

37. دالمیشن

این نژاد در کشور های کرواسی، اسلوونی و انگلستان نسبت به سایر کشور ها محبوبیت بیشتری دارد. ریشه این نژاد از کشور کرواسی می آید و توانسته است امروزه در کشور های زیادی محبوبیت کسب کند.

نژاد سگ دالمیشن

36. ساموید

این نژاد زیبای سگ در کشور های صربستان، کرواسی و بوسنی طرفداران بسیار بیشتری نسبت به سایر کشور ها دارد. این نژاد سگ در کشور خودمان نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. ساموید ها به رنگ سفید هستند و دارای مو های بسیار ضخیمی میباشند. این نژاد چهره و برخورد بسیار دوستانه ای با انسان ها دارد. ساموید ها به پارس کردن علاقه زیادی دارند و این کار را بیشتر از هر سگ دیگری انجام میدهند.

نژاد سگ ساموید

35. برنس مانتن

نژاد سگ برنس مانتن در کشور هایی مانند جمهوری چک، بلژیک و کانادا علاقمند های بسیار زیادی دارد. ریشه برنس مانتن ها از کوه های آلپ سوئیس می آید این سگ های دوست داشتنی بسیار مهربان هستند. برنس مانتن ها نیاز زیادی به ورزش دارند و این فعالیت باید برای آنها بیشتر از هر سگ دیگری انجام بشود. محبوبیت این نژاد سگ در آمریکای شمالی در حال افزایش چشمگیری میباشد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: بیماری های رایج سگ ها | معرفی بیماری تا راه های درمان

نژاد سگ برنس مانتن

34. سنت برنارد

سگ های نژاد سنت برنارد در کشور های شیلی، آرژانتین و سوئیس از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. سگ های سنت برنارد بدنی بسیار درشت دارند و وزن آنها میتواند به 180 پوند نیز برسد. این حیوان های وفادار در گذشته در کوه های آلپ مورد استفاده قرار میگرفتند ولی امروزه به عنوان حیوانات خانگی از آنها نگهداری میشود.

نژاد سگ سنت برنارد

33. استافورد شایر بول تریر

سگ های نژاد استافورد شایر بول تریر سگ هایی هستند که در کشور های استرالیا، جمهوری چک و انگلستان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این نژاد سگ بدنی عضلانی و قوی دارد.

نژاد سگ استافورد شایر بول تریر

32. گریهاند

سگ های نژاد گریهاند در کشور های ایرلند، استرالیا و انگلستان دارای محبوبیت بسیار زیادی دارند. این تازی ها قادر هستند با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند. از اواسط قرن بیستم از این سگ ها در مسابقات غرب استفاده بسیار زیادی شد. در دهه اخیر این نژاد سگ در کشور های ایرلند و انگلستان محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

نژاد سگ گریهاند

31. امریکن استافوردشایر تریر

سگ های نژاد امریکن استافورد شایر تریر در کشور های صربستان، مجارستان و جمهوری چک علاقه مندان زیادی دارند. این نژاد سگ به صاحب خود بسیار وفادار است ولی در بعضی از کشور ها نگهداری این گونه سگ منع شده است.

نژاد سگ امریکن استافوردشایر تریر

30. کین کورسو

نژاد سگ های کین کورسو در کشور هایی مانند رومانی، صربستان و موریس دوست داران بسیار زیادی دارند. از نظر تاریخی ریشه این سگ ها به ایتالیا برمیگردد و از آنها در مراقبت از افراد و اموال استفاده میشود. نژاد سگ کین کورسو در کشور ایالات متحده در سال 2010 به رسمیت شناخته شد. محبوبیت نژاد کین کورسو در آمریکا امروزه رشد چشمگیری داشته است.

سگ نژاد کین کورسو

29. بول تریر

سگ های نژاد بول تریر از جمله سگ هایی هستند که در کشور هایی مانند جمهوری چک، نروژ و دانمارک بسیار محبوب هستند. سگ های بول تریر به دلیل شکل جالب سر آنها امروزه مورد توجه زیادی قرار گرفته اند. سگ های نژاد بول تریر سگ هایی بسیار لجباز هستند و نیاز به صاحبانی صبور دارند. سگ های بول تریر نیاز به آمورش های ویژه دارند تا از مشکل ساز شدن آنها برای صاحبانشان جلوگیری بشود.

نژاد سگ بول تریر

28. چائو چائو

نژاد سگ چائو چائو در کشور های برزیل، فیلیپین و پاراگوئه بسیار پرطرفدار است. سگ های چائو چائو به خاطر خز ضخیمشان و زبان سیاه رنگشان معروف هستند. ریشه سگ های چائو چائو از چین میباشد. این نژاد سگ میتواند با انسان ارتباطر عمیقی ایجاد کند و بعضاً با بالا رفتن سن میتوانند بسیار لجباز بشوند.

سگ نژاد چائو چائو

27. ماستیف انگلیسی

سگ های ماستیف انگلیسی در کشور های استرالیا، آمریکا و روسیه طرفداران زیادی دارند. این سگ ها علاقه زیادی به پیاده روی در فضا های باز دارند. در صورتی که شما یک ماستیف انگلیسی را نگه داری میکنید و تجربه آموزش دادن به آنها را ندارید توصیه میکنیم از یک مربی کمک بگیرید. سگ های نژاد ماستیف انگلیسی در صورت نداشتن تجربه صاحب حیوان در آموزش میتوانند بسیار لجازانه عمل کنند.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: راهنمای غذای سگ | توضیحات جامع تنظیم وعده ها و مقدار آن

سگ نژاد ماستیف انگلیسی

26. جک راسل تریر

سگ های جک راسل تریر سگ هایی هستند که در بلغارستان، بلاروس و استونی بسیار محبوب هستند. نژاد سگ جک راسل تریر در کشور هایی مانند انگلستان برای شکار روباه ها استفاده میشوند. این سگ ها نژادی دوست داشتنی هستند که میانگین عمر آنها بین 12 تا 16 سال میباشد.

نژاد سگ جک راسل تریر

25. آکیتا

سگ های نژاد آکیتا سگ هایی هستند که در مونته نگرو، کرواسی و لیتوانی علاقه مندان زیادی دارند. ریشه سگ های آکیتا به ژاپن برمیگردد این سگ ها مطعلق به کشور ژاپن میباشند. سگ های آکیتا استخوان هایی تو پر و نسبتاً متراکمی دارند که باعث میشود نسبت به سگ های اطراف خود برتری نسبی داشته باشند.

نژاد سگ آکیتا

24. گریت دین

سگ های گریت دین در کل دنیا محبوبیت زیادی دارند اما در کشور های اسلواکی، جمهوری چک و کرواسی این محبوبیت نسبت به سایر کشور ها بیشتر میباشد. این سگ ها ریشه در آلمان دارند و در گذشته برای شکار خرس، گوزن و گراز استفاده میشدند. گریت دین های جزو نژاد های سگ غول پیکر هستند و جالب است بدانید بزرگ ترین سگ دنیا هم یک گریت دین با 103 سانتی متر قد است.

سگ نژاد گریت دین

23. برودر کالی

سگ های نژاد بوردر کالی از نژاد هایی هستند که در جمهوری چک، بلژیک و استرالیا علاقه مندان زیادی دارند. این سگ ها علاوه بر اینکه سگ های باهوشی هستند علاقه زیادی به ورزش و تحرک نیز دارند. در گذشته هدف از تربیت این سگ ها هدایت گله ها بوده است. ریشه سگ های بوردر کالی به اسکاتلند برمیگردد. بوردر کالی ها سگ هایی بسیار سریع و چابک هستند و در این مورد زبان زد هستند.

سگ نژاد برودر کالی

22. استرالین شپرد

سگ های نژاد استرالین شپرد سگ هایی هستند که در کشور های فرانسه، بلژیک و آمریکا زیاد تر از سایر کشور ها نگهداری میشوند. این نژاد سگ برای کمک به گله ها استفاده میشود اما در قالب یک حیوان خانگی نیز میتواند سگی وفادار باشد. اگر شما سگ استرالین شپرد را به عنوان سگ خانگی نگه داری میکنید باید بدانید که این سگ نیاز به ورزش و فعالیت زیادی دارد که باید آن را در نظر بگیرید.

سگ نژاد استرالین شپرد

21. دوبرمن

سگ های نژاد دوبرمن در کشور های کاستاریکا، صربستان و ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. جالب است بدانید که سگ های دوبرمن نسب به سایر سگ ها در ایران بیشترین طرفدار را دارند. این نژد سگ با نام دوبرمن پینشر نیز شناخته میشود. سگ های دوبرمن سگ هایی هستند که در  صورت آموزش صحیح میتوانند بسیار مفید باشند. سگ های دوبرمن بیشتر به عنوان سگ های نگهبان مورد استفاده قرار میگیرند.

سگ نژاد دوبرمن

20. مالتیز

سگ های نژاد مالتیز در مالت، صربستان و رومانی نسبت به سایر کشور ها طرفدار دارند. جالب است بدانید که سگ های نژاد مالتیز در اروپا برای گرفتن موش ها تعلیم داده میشدند. اما امروزه این سگ ها به عنوان حیوانات خانگی دوست داشتنی و فعال نگهداری میشوند. این نژاد یکی از نژاد های محبوب سگ برای نگهداری در خانه میباشد.

سگ نژاد مالتیز

19. پمبروک ولش کرگی

سگ های پمبروک ولش کرگی سگ هایی هستند که در ایالات متحده، استونی و سنگاپور بسیار محبوب هستند. این نزاد سگ که چهره بسیار شیرینی دارد به عنوان سگ ارجح ملکه الیزابت دوّم شناخته میشود و بسیار پرطرفدار است. این سگ ها بسیار دوست داشتنی، بازیگوش و محبوب هستند و مورد علاقه بسیاری از افراد هستند.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: انواع غذای سگ | معرفی جامع متنوع ترین غذا های سگ

سگ نژاد پمبروک ولش کرگی

18. شیبا اینو

سگ های شیبا اینو در ژاپن، تایوان و هنگ کنگ بسیار سایر دیگر نژاد ها نگه داری میشوند. سگ های نژاد شیبا اینو مطعلق به کشور ژاپن هستند و در ژاپن بسیار پرطرفدار هستند. این سگ ها با مناطق سرد، کوهستانی و صعب العبور بسیار سازگار هستند و برای شکار پرورش داده شده اند.

سگ نژاد شیبا اینو

17. روتوایلر

سگ های روتوایلر در هندوراس، سریلانکا و گواتمالا بسیار محبوب هستند. این سگ ها در کشور آلمان در گذشته به عنوان سگ های گله استفاده میشدند. یکی از استفاده های دیگر سگ های روتوایلر کشیدن گاری های حاوی گوشت در بازار بوده است. امروزه از سگ های روتوایلر به عنوان سگ های جستجوگر، سگ های پلیس و نگهبان استفاده میشود.

16. بیگل

سگ های پینگل سگ هایی هستند که در کشور های پرتغال، صربستان و اوکراین از آنها استفاده زیادی میشود. بیگل ها از نظر ظاهری شبیه به روباه هستند اما از نظر بدنی از روباه ها درشت تر میباشند. بیگل ها به دلیل اندازه کوچک و شیرین بودن آنها به عنوان حیوان خانگی بسیار مورد توجه انسان ها قرار گرفته اند. بیگل ها همچنین حس بویایی بسیار قوی دارند.

سگ نژاد بیگل

15. امریکن پیت بول تریر

سگ های نژاد امریکن پیت بول تریر سگ هایی هستند که در کشور های آنگولا،برزیل و ترکیه بسیار پرطرفدار هستند. در بسیاری از کشور ها نگهداری سگ های امریکن پیت بول تریر را ممنوع کرده اند. ممنوعیت نگهداری پیت بول ها به دلیل خوی وحشی و فک بسیار قوی آنها میباشد. برای نگهداری از سگ های پیت بول باید مراقبت بسیار زیادی را انجام بدهید.

سگ نژاد امریکن پیت بول تریر

14. شیتزو

سگ های شیتزو سگ های کوچک و دوست داشتنی هستند. این نژاد در کشور های فیلیپین، لهستان و برزیل بیش از سایر کشور ها مورد توجه مردم قراره گرفته است. نژاد این سگ های دوست داشتنی و کوچک از چین منشاء میگیرد. شیتزو ها از لحاظ روحی بسیار حساس و عاطفی هستند و باید به آنها توجه زیادی بشود.

نژاد سگ شیتزو

13. داکسهوند

داکسهوند ها سگ های زیبایی هستند که در کشور های مجارستان، انگلستان و استرالیا محبوبیت بسیار زیادی دارند. این سگ ها در دو گونه استاندارد و مینیاتوری وجود دارند. داکسهوند ها سگ های بسیار بازیگوشی هستند که نسبت به صاحبان خود بسیار محبت زیادی دارند. داکسهوند ها مانند سگ های ساموید تمایل به پارس کردن زیادی دارند. از مشخصات این نژاد از سگ ها میتوان به دست ها و پاهای کوتاه اشاره کرد.

نژاد سگ داکسهوند

12. یورکشایر تریر

سگ های یورک شایر تریر یکی دیگر از گونه های سگ های زیبا هستند که در کشور های بلاورس، بلغارستان و مجارستان دارای محبوبیت بسیار زیادی هستند. این نژاد از سگ ها مطلعق به انگلستان هستند و در یورکشایر انگلیس پرورش یافتند. این سگ های کوچک و دوست داشتنی تمایل زیادی به حفاظت داند به همین دلیل است که ممکن است پارس کردن آنها کمی شما را آزار دهد. شما میتوانید این موضوع را با آموزش صحیح اصلاخ نمایید.

یورکشایر تریر

11. باکسر

سگ های نژاد باکسر از جمله سگ هایی هستند که در  گواتمالا، دانمارک و سوئد از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. سگ های باکسر سگ دارای چهره ای با ابهت زیاد ولی در عین خال بازیگوش هستند. این سگ ها میتوانند حتی در دوران کهن سالی نیز به همان اندازه سنین جوانی پر شور و انرژی باقی بمانند. سگ های باکسر با انسان ها رفتاری ملایم و با سایر سگ ها پرخاشگر هستند.

سگ نژاد باکسر

10. پامرانین

سگ های نژاد پامرانین سگ های بسیار محبوب و دوست داشتنی هستند. این سگ ها در کشور های اسرائیل، بلغارستان و صربستان دارای محبوبیت بسیار زیادی هستند. سگ های پامرانین در عین حال کوچک بودن و بازیگوشی بسیار سگ های با شخصیتی هستند که آنها را به سگ هایی هوشمند تبدیل کرده است. این سگ ها برای خانواده هایی که بچه دار هستند میتواند بسیار عالی باشد. دلیل این موضوع هم این است که سگ های نژاد پامرانین بسیار با کودک ها خوب کنار می آیند و برخورد خوبی دارند.

این سگ های بامزه در عین حال که در کنار انسان ها رفتار خوبی دارند در کنار سایر سگ ها پارس میکنند و علاقه زیادی به ابراز وجود کردن دارند. این نژاد سگ به غنوان حیوان خانگی میتواند بسیار گزینه مناسبی باشد زیرا به فضای زیاد و همچنین ورزش زیاد نیاز ندارد.

نژاد سگ پامرانین

9. بولداگ فرانسوی

بولداگ فرانسوی یا فرنچ بولداگ از جمله سگ هایی است که در مجارستان، انگلستان و جمهوری چک بسیار محبوب است. یکی از خصیصه های سگ های نژاد بولداگ فرانسوی این است که گوش هایی شبیه به گوش های خفاش دارند. آنها سگ های بسیار خوبی برای نگه داری در خانه هستند. آنها بسیار بازیگوش و با اخلاق میباشند و در خانه بسیار ساکت هستند و با سایر حیوانات به خوبی رفتار میکنند. این سگ ها نیازی به فعالیت در فضای باز ندارند و همان فضای خانه میتواند برای آنها کفایت کند.

نژاد سگ بولداگ فرانسوی

8. چی وا وا

این سگ ها در کشور هایی مانند گواتمالا، مکزیک و پورتوریکو بسیار پرطرفدار هستند. این سگ با نام ایالت شمالی مکزیک یعنی چی وا وا نام گذاری شده است. این سگ نماد ملی کشور مکزیک میباشد و یکی از دلایل پرطرفدار بودن این نژاد نیز همین است. این نژاد سگ ها نیاز به آموزش بسیار خوب دارند و اگر آموز خوبی نبینند میتوانند برای صاحشان مشکل ایجاد کنند. سگ های نژاد چی وا وا با کودکان سازگاری ندارند پس توصیه میشود اگر در خانه بچه کوچک دارید این سگ را به عنوان حیوان خانگی تهیه نکنید.

سگ های چی وا وا همچنین بسیار حسود میباشند و میتوانند به سایر حیوانات خانگی شما نیز حسادت کنند. این نژاد سگ در دنیا در سال 1908 به رسمیت شناخته شد. این نژاد با هوای سرد و مرطوب سازگاری خوبی ندارند.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: ده دانستنی جالب سگ ها | آنچه باید در این باره بدانید!

سگ نژاد چی وا وا

7. پودل

سگ های پودل در کشور های آرژانتین، اروگوئه و ژاپن بسیار محبوب هستند. سگ های پودل پس از جنگ جهانی دوّم یکی از محبوب ترین نژاد های سگ در آمریکا شدند. این سگ ها در سه اندازه مختلف میباشند که به ترتیب استاندارد، مینیاتوری و اسباب بازی میباشند. سگ های پودل با سایر حیوانات رفتاری بسیار دوستانه دارند و در مقابل انسان های غریبه به شدت خجالتی هستند. البته خجالتی بودن آنها با کمی آموزش میتواند به خوبی برطرف بشود. سگ های نژاد پودل امروزه به عنوان نماد ملّی فرانسه شناخته میشود.

بعضی از مردم بر این باور هستند که ریشه پودل ها به آلمان برمیگردد و کارایی آنها شکار اردک بوده است.

نژاد سگ پودل

6. گلدن رتریور

سگ های گلدن رتریور در کشور های آمریکا، کانادا و لبنان توانسته اند بیش از کشور های دیگر به محبوبیت پیدا کنند. این نژاد سگ سالیان سال است که در کشور آمریکا به عنوان یکی از نژاد های مطرح و محبوب سگ شناخته میشوذ. این سگ های باهوش را میتوان برای فعالیت های مختلف آموزش داد و از آنها در کار های مختلفی کمک گرفت. این نژاد علاقه زیادی به بازی کردن و فعالیت در فضای باز دارد. سگ های گلدن رتریور در گذشته برای یافتن پرندگان و آبزیان شکار شده به کار گرفته میشدند.

اما امروزه از این سگ ها به دلیل خصیصه های اخلاقی بسیار خوبی که دارند به عنوان حیوانات خانگی مورد استفاده قرار میگیرند. این سگ ها در ابتدا در کشور اسکاتلند توسط شکارچیان مورد استفاده قرار میگرفتند. سگ های گلدن رتریور در سال 1925 در ایالات متحده به عنوان یک نژاد سگ مورد قبول واقع شد.

نژاد سگ گلدن رتریور

5. پاگ

سگ های نزاد پاگ در کشور های مکزیک، کاستاریکا و گواتمالا بسیار محبوب هستند. این سگ ها چهره بسیار منحصر به فرد دارند و همچنین به خاطر خس خس کردن در هنگام فعالیت شهرت دارند. شخصیت این سگ باعث شده است تا امروزه به عنوان یکی از سگ های خانگی بسیار پرطرفدار شناخته بشود. سگ های پاگ ریشه در کشور چین دارند، این سگ ها در حدود 2000 سال پیش در این کشور شناخته شدند. این سگ ها بعد ها از طریق کشتی های تجاری به سرار اروپا راه یافتند.

نژاد سگ پاگ

4. هاسکی سیبری

سگ های هاسکی سیبری در تمام دنیا طرفداران زیادی دارند اما در کشور های جمهوری چک، ارمنستان و روسیه از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. از سگ های هاسکی سیبری در گذشته به عنوان سگ های سورتمه استفاده میشده است. آنها به دلیل قدرت بدنی زیاد و تواناییشان در مناطق سردسیر و صعب العبور به راحتی میتوانند حرکت کنند. سگ های نژاد هاسکی انرژِ بسیار زیادی دارند به همین دلیل نیاز به پیاده روی و فضای باز زیاد دارند. هاسکی ها بسیار خوش اخلاقند اما اگر آنها را به پیاده روی روزانه نبرید میتوانند مخرب باشند.

از مشخصه های سگ های هاسکی میتوان به گوش های تیز اشاره کرده. همچنین اکثر هاسکی ها چشم هایشان به رنگ آبی یا قهوه ای میباشد. بعد از ساخت و نمایش فیلم گیم آف ترونز سگ های هاسکی به دلیل شباهتشان به گرگ های درون این فیلم محبوبیت بیشتری در بین علاقه مندان به سگ ها پیدا کردند.

نزاد سگ هاسکی سیبری

3. لابرادور رتریور

سگ های نژاد لابرادور رتریور در کشور های آمریکا، انگلیس و سریلانکا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این نژاد محبوب ترین نژاد سگ در آمریکا و سوّمین سگ محبوب در آمریکا میباشد. سگ های این نژاد در سه رنگ شکلاتی، زرد و سیاه میباشند. شخصیت آنها بسیار مناسب برای نگهداری در منزل میباشد و به خوبی با اعضای خانواده کنار می آید. این نژاد میتوانند برای کمک به نابینایان و مبتلایان به اوتیسم بسیار مناسب باشد.

نژاد سگ لابرادور رتریور

2. ژرمن شپرد

این نژاد از سگ ها در کشور لهستان، ایالات متحده و اسلونی بسیار محبوب هستند. سگ های ژرمن شپرد از لحاظ بدنی اندامی متوسط تا درشت و قوی دارند و صورت آنها بسیار با ابهت و جدی است. سگ های ژرمن شپرد سگ هایی بسیار باهوش و با شهامت هستند و از آنها در امور نظامی، جستجو و امداد استفاده میشود. این سگ ها وفاداری قابل تحسینی نیز دارند که باعث میشود تا گزینه خوبی به عنوان حیوان خانگی باشند. سگ های ژرمن اگر تعلیم خوبی ببینند میتوانند در محیط خانه با خانواده بسیار سازگار باشند.

نژاد سگ ژرمن شپرد

1. بولداگ

سگ های بولداگ از نژاد هایی هستند که در کشور های آمریکا، انگلیس و مجارستان بسیار پرطرفدار هستند. سگ بولداگ محبوب ترین سگ در جهان است کلمه بولداگ در سراسر وب در ماه بیش از 1.5 میلیون بار سرچ میشود. بولداگ ها ظاهری بسیار عظلانی و مو های صاف و براق دارند. بولداگ ها علاقه ای به بیرون رفتن در روز های گرم و آفتابی ندارند اما بهتر است برای جلوگیری از ایجاد اضافه وزن در آنها روزانه به ییاده روی ببریدشان. تاریخچه این سگ ها به قرن 13 برمیگردد آنها سگ هایی بسیار شجاغ و وفادار هستند.

این سگ ها تعامل بسیار خوبی با کودکان و اعضای خانواده دارند و همین موضوع منجر به آن شده است که آنها حیوانات محبوبی برای نگهداری در خانه باشند. سگ های بولداگ امروزه به عنوان سگ نگهبان نیز استفاده میشوند.

نژاد سگ بولداگ

شما میتوانید برای بهبود مقالات ما پیشنهادات و انتقادات خود را از ظریق نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.