دانستنی ها

گربه اسکاتیش فولد | هر آنچه لازم است درباره این گربه بدانید!

گربه اسکاتیش فولد

درباره گربه اسکاتیش فولد چه میدانید؟

گربه اسکاتیش فولد یکی از نژاد های گربه معروف، محبوب و شناخته شده در سراسر دنیا میباشد. گربه های نژاد اسکاتیش همانطور که از اسم آنها پیدا است ریشه اسکاتلندی دارند. گربه های نژاد اسکاتیش به گوش های جمع شده خود معروف و شناخته شده هستند. این نژاد گربه از جمله نژاد های بازیگوش، پر تحرک و فعال هستند. لازم به ذکر است که اگر خیلی در خانه حضور ندارید نگهداری این گربه برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود. آنها تنهایی را دوست ندارند و علاقه زیادی به داشتن یک همراه در کنار خود دارند حتی اگر این همراه یک گربه باشد.

اگر شما بتوانید نیاز های احساسی این گربه های دوست داشتنی را برطرف سازید گربه های اسکاتیش فولد میتوانند همراهان خوبی برای شما باشند.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: گربه پرشین

تاریخچه گربه های اسکاتیش فولد

گربه های نژاد اسکاتیش در سال 1961 شناخته شدند. این گربه ها در سال 1970 به آمریکا برده شدند و در سال 1971 اکثر انجمن های آمریکای شمالی به رسمیت شناخته شدند. گربه های نژاد اسکاتیش فولد امروزه در دنیا جزو نژاد های پرطرفدار گربه محسوب میشوند و توانسته اند توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند.

اندازه گربه های اسکاتیش فولد

این گربه ها همانند گربه های پرشین بدنی متوسط و جمع و جوری دارند. وزن گربه های نژاد اسکاتیش چیزی بین نزدیک به سه کیلوگرم تا چهار کیلوگرم میباشد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که این وزن به صورت متوسط است و ممکن است اسکاتیش ها بعضاً از این بزرگ تر یا کوچکتر باشند. در کل میتوان آنها را از نظر اندازه و وزن در طبقه متوسط قرار داد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: سرماخوردگی گربه و درمان آن | علائم سرماخوردگی تا راه های درمان

شخصیت گربه های اسکاتیش فولد

گربه های اسکاتیش گربه هایی خوش برخورد، بازیگوش و فعال هستند. آنها علاقه زیادی به انجام تحرکات عجیب و غریب دارند که میتواند شما را بسیار شگفت زده کند. گربه های نژاد اسکاتیش فولد بسیار گربه های باهوشی هستند. آنها علاقه بسیار زیادی به اسباب بازی هایی دارند که هوش و سرعت آنها را به چالش بکشد. پس میتوانید برای سرگرمی آنها اسباب بازی هایی از این جنس تهیه کنید. آنها علاقه بسیار زیادی به بازی هایی که صاحبشان نقشی در آنها داشته باشد دارند. پس سعی کنید با این گربه ها بازی هایی کنید که خود نیز در آن نقش بالقوه ای داشته باشید.

هرچه شما با آنها رفتار دوستانه تری داشته باشید و به میزان بیشتری با آنها وقت بگذارید از این گربه ها محبت بیشتری دریافت خواهید کرد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: بیماری های چشم گربه ها | دلایل بیماری های چشمی و راه های درمان

گربه اسکاتیش

گربه های اسکاتیش فولد آخرین چیزی که میخواهند این است که آنها را در خانه تنها بگذارید. به عبارتی دیگر آنها اصلا علاقه ای به تنها ماندن در خانه ندارند. پس یا باید در طول روز خودتان در خانه حضور داشته باشید و یا اینکه بتوانید یک گربه دیگر نیز بیاورید. اگر هر یک از این کار ها برایتان مقدور نیست لطفا از خرید و نگهداری یک این نژاد گربه در خانه خود پرهیز کنید. در صورتی که شما این موضوع را رعایت نکنید این گربه ها میتوانند برای شما دردسر درست کنند. این در دسر ها میتواند شامل بهم ریختن خانه و خراب کردن وسایل منزل شما باشد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: ریزش موی گربه | دلایل و راه های درمان ریزش موی گربه

سلامتی گربه های اسکاتیش فولد

گربه های نژاد اسکاتیش فولد ممکن است در سلامتی خود دچار مشکلاتی بشوند که اکثر آنها ژنتیکی است. همچنین باید بدانید که عمر گربه های این نژاد به طور معمول حدود 15 سال میباشد. بعضی از مشکلاتی که ممکن است بر سلامتی این گربه اسکاتلندی تاثیر بگذارد عبارتند از:

  • بیماری مفصل دژنراتیو، این بیماری در مفصل مچ پا و زانو باعث درد یا تحرک ضعیف می شود که میتواند برای گربه بسیار آزار دهنده باشد.
  • بیماری کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک که نوعی بیماری قلبی است که در این نژاد دیده شده است. اما لازم به ذکر است که هنوز ثابت نشده است که این یک نوع بیماری ژنتیکی است در این نژاد گربه یا خیر.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: چاقی گربه | علت های چاقی و راهکار های کاهش وزن در گربه ها

نحوه مراقب

اگر گربه اسکاتیش فولد شما دارای موهای کوتاه است لازم است تا هفته ای یک بار موهای آن را شانه کنید. اگر موهای این گربه بلند باشد نیاز است که برای جلوگیری از پیچ خوردن موهای گربه در هفته مو های آن را چند بار شانه کنید. این کار باعث میشود تا مو های گربه شما همیشه منظم باشد و به طور طبیعی یک روغن از بدن خود گربه بر روی پوست ترشح شود که باعث لطیف شدن موهای گربه میشود. برای گربه خود مسواک بزنید تا از بیماری پریودنتال جلوگیری کنید.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: درماتوفیتوز گربه | راهنمای جامع دلایل شیوع تا نحوه درمان

اگر شما بتوانید این کار را به صورت روزانه و مداوم انجام دهید خیلی بهتر است اما اگر فرصت انجام آن را ندارید میتوانید این کار را به صورت هفتگی نیز انجام دهید. همچنین شما باید ناخن های گربه های اسکاتیش فولد را هر دو هفته یک بار کوتاه کنید. کار دیگری که باید انجام دهید این است که چشم های گربه را به صورت روزانه پاک کنید. این کار را باید با یک دستمال مرطوب انجام دهید تا از تجمع ترشحات در اطراف چشم جلوگیری نمایید. شما باید گوش های گربه اسکاتیش فولد را به صورت هفتگی چک کنید.

اگر گوش های گربه جرم گرفته است میتواند از یک پنبه و مخلوط آب و سرکه سیب به صورت مساوی برای تمیز کردن گوش های آنها استفاده کنید. شما یاید همچنین جعبه بستر گربه را به صورت مدوام تمیز کنید. تمیز بودن جعبه بستر رابطه مستقیمی با تمیز بودن خز گربه شما دارد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: کرم های گربه ها | انواع انگل های روده ای و درمان آن ها

رفتار با کودکان و سایر حیوانات

گربه اسکاتیش فولد رفتار بسیار دوستانه ای با کودکان و حتی سگ هایی که دوستدار گربه ها هستند دارد. آنها علاقه زیادی به بازی با کودکان دارند، البته این موضوع مشروط به آن است که کودک نیز رفتار دوستانه و محبت آمیزی با آنها داشته باشد. اگر قصد نگهداری یک حیوان دیگر در کنار گربه اسکاتیش فولد خود را دارید آنها را به مرور زمان و در شرایطی کنترل شده به یکدیگر معرفی کنید.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: دیابت گربه ها | شناخت، پیشگیری و درمان دیابت در گربه ها

همانطور که دیدید گربه های نژاد اسکاتیش فولد میتوانند یک عضو دوست داشتنی برای خانواده شما باشند. فقط قبل از تصمیم گیری برای نگهداری آنها حتما شرایط خود را برسی کنید. در صورتی که توانایی و شرایط نگهداری از آنها را دارید اقدام به خرید آنها کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.