دانستنی ها

کوتاه کردن ناخن سگ

کوتاه کردن ناخن سگ

چگونه میتوانیم ناخن سگ خود را در منزل کوتاه کنیم؟

شاید یکی از معظل های بزرگ صاحبان سگ های خانگی این باشد که چگونه ناخن های آنها کوتاه کنند. کوتاه کردن ناخن های آنها نیاز به مهارت خاصی ندارد. شما با داشتن دانش های ابتدایی در رابطه با این موضوع میتوانید از عهده آن به خوبی بربیایید. ما در ادامه این مطلب به شما نحوه کوتاه کردن ناخن سگ ها در منزل را آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید. کوتاه کردن ناخن همیشه برای سگ ها امری اضطراب آور بوده است. اما این مشکل به سادگی قابل حل میباشد و شما باید از سنین کم مدام پنجه و ناخن های سگ را با دست لمس کنید تا برایش عادی بشود.

این کار باعث میشود سگ شما زمانی که برای گرفتن ناخن آن پنجه را لمس میکنید دچار ترس و اضطراب نشود. اگر شما این کار را انجام ندهید قطعاً در آینده برای گرفتن ناخن های سگ خود دچار مشکل خواهید شد. شما برای کوتاه کردن ناخن های سگ خود نیاز به یک ناخن گیر مخصوص سگ ها دارید.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: سگ ژرمن بلک | هفت چیز که درباره ژرمن مشکی نمیدانید

کوتاه کردن گام به گام ناخن های سگ

پس ابتدا ناخن گیر مناسب سگ خود را تهیه نمایید. پس از تهیه ناخن گیر مخصوص سگ در گام اوّل آن را در اختیار سگ بگذارید تا کمی او را بود کند. این موضوع باعث میشود تا سگ شما به ناخن گیر عادت کند و در نتیجه واکنش کمتری نشان بدهد. در گام دوّم شما باید به آرامی ناخن گیر را با پنجه های سگ تماس بدهید. دقت کنید که این کار باید در نهایت لطافت و آرامش انجام بشود. در گام سوّم دوباره ناخن گیر را با پنجه سگ تماس دهید. این بار اهرم آن را فشار دهید تا سگ صدای آن را بشنود. در گام چهارم یکی از ناخن ها را از ابتدایی ترین قسمت آن کمی کوتاه کنید.

در حین انجام این کار واکنش سگ خود را ببینید، اگر سگ واکنش خوبی نشان داد او را تشویق کنید. شما حتی میتوانید برای تشویقی آن از غذای مورد علاقه او نیز استفاده نمایید. خب اگر تا به اینجای کار سگ شما بدون واکنش اجازه کوتاه کردن ناخن خود را داده است باید بگویم که کارتان خوب بوده است. شما باید به گرفتن همین یک  ناخن در روز اوّل اکتفا کنید و هر روز یکی از آنها را بچینید. پس از عادت کامل شما میتوانید در یک روز تمامی ناخن های سگ خود را بگیرید. در گام پنجم در یک روز سعی کنید دو ناخن از سگ خود کوتاه کنید.

هر دفعه تعداد ناخن های بیشتری را کوتاه کنید تا زمانی که سگ شما از این کار ناراحت نشود. یکی از توصیه هایی که میتواند به شما برای کوتاه کردن ناخن های سگ ها کمک کند حرف زدن با آنها برای کاهش استرس است.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: سگ هاسکی | هر آنچه که نیاز است در مورد این نژاد سگ بدانید

بهترین روش گرفتن ناخن های سگ

روش های زیاذی برای کوتاه کردن ناخن های سگ در دسترس میباشد. شما میتوانید از قیچی ها ابزار آسیاب مخصوص سگ ها و همچنین انواع ناخن گیر های مخصوص این کار استفاده کنید. این که از چه ابزاری استفاده کنید تنها به دو عامل راحتی شما و سگ شما بستگی دارد. اگر کار برای شما با یک ابزار بسیار آسان تر است و سگ شما را هم ناراحت نمیکند میتواند گزینه خوبی باشد. نکنه بسیار مهمی که وجود دارد داشتن مقادیری پودر استایپتیک در خانه میباشد. پودر استایپتیک که به آن پودر لخته کننده میگویند یکی از واجبات گرفتن ناخن های سگ ها میباشد.

شما ممکن است که ناخن سگ را به درستی کوتاه نکنید که موجب خونریزی میشود. این پودر کمک میکند تا خونریزی در آن ناحیه سریع تر متوقف شود. اما برای آنکه شما ناخن سگ را به صورت غلط کوتاه نکنید چند نکنه را به شما خواهیم گفت تا از بروز درد در سگ شما مانع بشویم.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: بیماری های رایج سگ ها | معرفی بیماری تا راه های درمان

مراحل اصلاح صحیح ناخن های سگ

  • انگشت شست خود را به آرامی بر روی پنجه سگ فشار دهید. در همین حین با انگشت اشاره خود که در کف پنجه سگ قرار گرفته است به آرامی ناخن ها را رو به جلو بفشارید تا تمام ناخن مشخص بشود.
  • قرم بعدی پیدا کردن ناحیه نسج در ناخن سگ است. این محل دارای رنگی روشن یا صورتی است که به راحتی برای شما قابل مشاهده است.
  • در قدم بعدی سعی کنید ناخن گیر را با زاویه 45 درجه در دست خودتان بگیرید و به آرامی ناخن سگ را کوتاه کنید. حتماً حواستان باشد که همراه با ناخن قسمتی از نسج را کوتاه نکنید. اگر اتفاقاً این کار را انجام دادید جای نگرانی ندارد و کافی است از پودر گفته شده استفاده نمایید.
  • در آخر هم میتوانید ناخن سگ را سوهان بکشید تا تیز بودن آن را برطرف نمایید.
کوتاه کردن ناخن سگ در منزل

مقادیر ایده آل و بلند ناخن یک سگ

 

  • نکته ای که باید در طول تمام این مراحل رعایت کنید این است که به هیچ وجه دست سگ را نکشید. شما بدون ایجاد کشمکش بین خود و سگتان فقط کافی است دست او را به آرامی در دست خود نگه دارید و به کوتاه کردن ناخن های سگ بپردازید.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: راهنمای غذای سگ | توضیحات جامع تنظیم وعده ها و مقدار آن

صدماتی که کوتاه نکردن ناخن سگ ها به آنها وارد میکند

کوتاه نکردن ناخن سگ ها میتواند منجر به شکسته شدن ناخن آنها بشود. شکسته شدن ناخن های سگ ها میتواند صدمات جبران ناپذیری به آنها بزند و باعث ایجاد درد در آنها بشود. در صورتی که شما ناخن سگ خود را کوتاه نکنید او به صورت غریزه ای ناخن های خود را بر روی سطوح خانه و یا فرش ها میکشد. این کار در نهایت باعث ایجاد آسیب به منزل شما میشود. پس کوتاه کردن به موقع ناخن ها هم میتواند برای سگ ها مفید باشد هم برای صاحبان آن ها. یکی دیگر از آسیب هایی که کوتاه نکردن ناخن سگ ها به آنها وارد میکند آسیب به تاندون ها میباشد.

وقتی ناخن سگ ها بلند باشد باعث برخورد مداوم آنها با زمین در حین حرکت میشود. این موضوع سبب میشود تا ساختار پاهای سگ آسیب جدی ببیند. شما برای کوتاه کردن اصولی ناخن سگ خود میتوانید برای بار اوّل پیش دامپزشک بروید و این مراحل را به صورت عملی مشاهده نمایید. این کار باعث میشود تا عملکرد شما در اوّلین اصلاح ناخن سگ بسیار عالی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.