دانستنی ها

نحوه آموزش محل ادرار به سگ به زبان ساده

آموزش محل ادرار به سگ‌ باید با دقت انجام شود. ظرف آب توله سگ خود را حدود دو ساعت و نیم قبل از خواب بردارید تا احتمال اینکه او در طول شب نیاز به دستشویی داشته باشد را کاهش دهید. اکثر توله‌ها می‌توانند تقریباً هفت ساعت بدون نیاز به آب بخوابند. اگر توله سگ شما در شب شما را از خواب بیدار می‌کند، به این موضوع اهمیت ندهید.

در غیر این صورت، آنها فکر می کنند که وقت بازی است و نمی‌خواهند دوباره بخوابند. تا آنجا که ممکن است چراغ‌های کمتری را روشن کنید، با توله سگ خود صحبت یا بازی نکنید، او را به جایی که مخصوص توالت سگ است ببرید و سپس به رختخواب برگردانید.

آموزش محل ادرار به سگ چه اهمیتی دارد؟

پاسخ به این سوال بسیار آسان است. نظافت و تمیزی امر مهمی است که باید در خانه و یا خودرو رعایت شود. حیوان شما باید بداند که در هر جایی نمی‌تواند دستشویی کند. در این صورت شما می‌توانید با خیال راحت او را در خانه تنها بگذارید و یا با خودرو به مسافرت و گردش ببرید.

مراحل آموزش محل ادرار به سگ

به توله سگ خود فرصت ندهید که در خانه آزاد باشد. هر زمان که در داخل خانه هستند مراقب آنها باشید.

اگر در حال تمرین یا بازی نیستید، توله سگ خود را با یک افسار شش فوتی به خود یا مبلمان نزدیک خود ببندید. مراقب علائمی باشید که نشان می‌دهد توله سگ شما باید بیرون برود.

برخی از علائم واضح هستند، مانند پارس کردن یا خراشیدن در، چمباتمه زدن، بی‌قراری، بو کشیدن یا دور زدن. وقتی این علائم را دیدید، فوراً افسار را بگیرید و آنها را بیرون به توالت سگ خود ببرید. اگر دستشویی کردند، آنها را تحسین کنید و با یک رفتار پاداش دهید.

توله سگ خود را در حیاط بسته نگه دارید. در طول فرآیند آموزش خانه، در حیاط شما باید مانند هر اتاق دیگری در خانه شما رفتار شود. فقط زمانی که توله سگتان به طور قابل اعتمادی در خانه آموزش دید، مقداری آزادی در خانه و حیاط بدهید.

نکات اولیه و وسایل مورد نیاز در هنگام آموزش محل ادرار به سگ

یکی از لوازم آموزش ادرار به سگ جعبه‌های سگ هستند.

فضای جعبه باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که به راحتی بایستید، دراز بکشید و بچرخید. می‌توانید از بخشی از حمام یا اتاق رختشویی که با گیت‌های کودک مسدود شده است استفاده کنید.

ممکن است بخواهید توله سگ خود را در جعبه آموزش دهید. (حتما یاد بگیرید که چگونه از جعبه به عنوان روشی برای حبس کردن استفاده کنید.) اگر توله سگ شما چندین ساعت را در جعبه سپری کرده است، باید به محض بازگشت او را مستقیماً به توالت سگ ببرید.

انتظار داشته باشید که توله سگ شما چند مرتبه اشتباها در خانه دستشویی کند. این یک بخش عادی از آموزش خانه است. در اینجا این است که وقتی این اتفاق می‌افتد چه باید کرد:

بلافاصله آنها را به محل حمام بیرونی خود ببرید. توله سگ خود را ستایش کنید و اگر در آنجا کار تمام شد به او هدیه بدهید.

توله سگ خود را به خاطر خرابکاری در خانه تنبیه نکنید. اگر محل کثیفی پیدا کردید، فقط آن را تمیز کنید. مالیدن بینی توله سگ خود به آن، بردن آنها به محل و سرزنش یا هر مجازات دیگری فقط باعث می‌شود که آنها از شما بترسند یا از دستشویی کردن در حضور شما هراس داشته باشند. تنبیه بیشتر از اینکه فایده داشته باشد ضرر دارد.

محل کثیف را کاملا تمیز کنید. توله سگ‌ها انگیزه زیادی برای بودن در مناطقی که بوی ادرار یا مدفوع دارند، هستند.

بسیار مهم است که از این روش‌های نظارت و حبس برای به حداقل رساندن تعداد اشتباهات استفاده کنید. اگر به توله سگ خود اجازه دهید مرتباً در خانه گردش کنند، در مورد جایی که قرار است برود گیج می‌شوند و این باعث طولانی شدن روند آموزش خانه می‌شود.

برای زمانی که دور هستید برنامه ریزی کنید.

اگر مجبور هستید بیش از چهار یا پنج ساعت در روز از خانه دور باشید، این مقدار زمان تنهایی ممکن است برای سگ شما مناسب نباشد. در عوض، ممکن است بخواهید یک سگ مسن‌تر در خانه را در نظر بگیرید که می‌تواند منتظر بازگشت شما باشد. اگر یک توله سگ دارید و باید برای مدت طولانی دور باشید، ممکن است نیاز داشته باشید:

ترتیبی دهید که شخصی، مانند یک همسایه مسئول یا یک پرستار حرفه‌ای حیوانات خانگی، آنها را برای دستشویی در حمام ببرد.

روش دیگر، آموزش آنها را برای دستشویی کردن در یک مکان خاص در داخل خانه است. اما توجه داشته باشید که انجام این کار می‌تواند روند آموزش خانه را طولانی کند. آموزش توالت سگ روی روزنامه به توله سگ شما ممکن است یک ترجیح سطحی مادام العمر ایجاد کند، به این معنی که حتی در بزرگسالی ممکن است هر روزنامه‌ای را که در اطراف اتاق نشیمن ببیند برای دستشویی استفاده کند.

اگر قصد تمرین کاغذی دارید، آنها را در فضایی با فضای کافی برای خواب، فضای بازی و مکانی مجزا برای ادرار محدود کنید. در منطقه مشخص شده، از پد ادرار کردن حیوانات خانگی، روزنامه (منطقه را با چند لایه روزنامه بپوشانید) یا یک جعبه خاکشیر استفاده کنید.

برای ساخت جعبه خاکشیر، خاکشیر را در ظرفی مانند استخر کوچک و پلاستیکی کودک قرار دهید. همچنین می‌توانید لوازم آموزش ادرار به سگ را در یک فروشگاه لوازم خانگی پیدا کنید.

اگر مجبور به تمیز کردن یک حادثه در خارج از منطقه مشخص شده هستید، پس از آن پارچه‌های کثیف یا دستمال کاغذی را در داخل آن قسمت قرار دهید تا به توله سگ خود کمک کنید تا منطقه را به عنوان محلی که قرار است دستشویی کنند تشخیص دهد.

آموزش محل ادرار سگ در یک نقطه لزوماً خیلی سخت نیست، اما به سطحی از فداکاری نیاز دارد.

از آنجایی که ادرار کردن سگ می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی چمن‌های شما شود، رنگ چوب را تغییر دهد و حتی بچه‌ها را مریض کند. آموزش ادرار کردن به سگتان در یک نقطه چیزی بیش از یک ترفند ساده برای سفرهای جاده‌ای است!

بسیاری از سگ‌ها زمانی که در حال آموزش در زمینه‌های کوچک هستند، یک «ترجیح بستر» عمومی پیدا می‌کنند. اساساً، این بدان معنی است که آنها یاد می‌گیرند که سطوح خاصی برای ادرار کردن خوب هستند، اما برخی دیگر نه.

اگر می‌خواهید قوانین سگ خود را تغییر دهید، باید بتوانید بر او نظارت کنید و زمانی که درست شد به او جایزه بدهید. بیایید نحوه انجام این کار را در زیر بررسی کنیم!

یک جای خوب انتخاب کنید و ثابت قدم باشید.

بیشتر سگ‌ها دوست دارند مواد نرم و جاذب برای گلدان داشته باشند. هم سگ‌های نر و هم ماده اغلب دوست دارند کار خود را در چمن های بلند انجام دهند و سگ‌های نر به ویژه به سطوح عمودی برای علامت گذاری علاقه دارند.

اما درست مانند انسان‌ها، همه سگ‌ها یکسان نیستند. قبل از اینکه به سگ خود بیاموزید در یک نقطه ادرار کند، سعی کنید بفهمید که او قبلاً چه قسمت‌هایی را دوست داشته است. به عادات فعلی او توجه کنید تا بتوانید مکانی را انتخاب کنید که از سلایق قبلی او تقلید کند!

هنگامی که یک لکه کوچک را انتخاب کردید، آن را تمیز نگه دارید.

مدفوع را به طور منظم جمع کنید (و مدفوع را به شیوه ای مسئولانه دور بریزید) و مطمئن شوید که سگ شما از رفتن به محل جدید خود احساس خوبی دارد. این ممکن است نیاز به اسپری کردن گهگاه با آب نیز داشته باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.