دانستنی ها

بهترین سگ های نگهبان

بهترین سگ های نگهبان

بهترین سگ های نگهبان کدام اند؟

حفاظت از خود و یا محلی که در آن زندگی میکنیم یکی از دلایلی است که ما سگ های نگهبان یا همان سگ های محافظ را نگه داری میکنیم. برای آنکه بتوانید بهترین سگ های نگهبان را انتخاب کنید نیاز دارید تا آنها را بشناسید و کمی با خصوصیات آنها آشنا بشوید. در طول تاریخ کار سگ های نگهبان همانطور که از اسم آنها مشخص است حفاظت از صاحیبن خود در برابر افراد و همچنین حیوانات است. همچنین این محافظت میتواند از ملک و حریم خصوصی منزل شما باشد.

همانطور که میدانید امروزه اکثر افراد سگ ها را به دلیل علاقه خود به آنها نگهداری میکنند و نگهداری از سگ برای محافظت برای افراد شاید در درجات دوّم و سوّم قرار بگیرد. سگ ها نیز امروزه همانطور که میتوانند برای شما یک همراه بسیار عالی باشند میتوانند عمل محافطت را نیز انجام بدهند. مربیان متخصص سگ به دلیل مزاج، قدرت بدنی، شجاعت، وفاداری و مقاومت در برابر درد نژادهای زیر را به عنوان بهترین سگ های نگهبان در نظر می گیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا باهم لیست برترین سگ های محافظ را برسی کنیم.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: سگ یورکشایر تریر

سگ های محافظ شناخته شده

  • سگ بول ماستیف

سگ های بول ماستیف یکی از بهترین نژاد ها از لحاظ قدرت بدنی هستند. آنها قدرت بدنی بسیار بالا و همچنین غرایز محافظتی فوق العاده قوی دارند. این نژاد سگ به دلیل شجاعت و فاداری بسیار زیاد خود به خانواده در دنیا شناخته شده است. این ویژگی ها باعث شده است تا سگ های بول ماستیف در بین بهترین سگ های نگهبان قرار بگیرند. اگر فردی سعی در ورود به حریم خصوصی شما داشته باشد سگ های بول ماستیف یا با حمله کردن به آنها متجاوز را از پا در می آورند و یا از طریق از طریق پارس کردن باعث متوقف شدن متجاوز به میشوند، آنها به خوبی میتوانند از عهده این کار بر بیایند.

البته این موضوع را هم باید بدانید که سگ های بول ماستیف در محیط خانواده رفتاری بسیار دوستانه دارند .

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: درباره غذا های هپی داگ

  • سگ دوبرمن پینشر

اگر دارایی های با ارزشی دارید که محافطت از آنها برای شما مهم است دوبرمن پینشر یکی از بهترین گزینه ها است. یکی از خصیصه های سگ دوبرمن این است که دارای سرعت فوق العاده بالایی هستند. این موضوع باعث میشود تا بتوانند به سرعت خود را به متجاوز برسانند. همچنین دوبرمن ها سگ های بسیار باهوشی هستند و از این حیث جزو پنجمین سگ برتر جهان شناخته میشوند. یکی دیگر از دلایلی که باعث شده است تا سگ های دوبرمن در لیست سگ های محافظ برتر قرار بگیرند نترس بودن آنها است.

سگ های دوبرمن ترسی از مقابله با هیچ متجاوزی را ندارند و شجاعت قابل تحسینی در این مواقع از خود نشان میدهند. سگ دوبرمن نیاز به فعالیت زیاد دارد پس برای خانواده هایی که خانه حیاط دار دارند و یا فعال هستند بسیار مناسب تر از سایرین است.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: آیا غذای خشک برای سگ کافی است؟

  • سگ روتوایلر

سگ روتوایلر در خارج از ایران در گذشته به عنوان محافظ گاو ها پرورش داده میشد و هنوز هم کم و بیش به این منظور استفاده میشوند. سگ های روتوایلر به این معروف هستند که هر چه را به آنها برای محافطت بدهید عیناً همان را از آنها پس میگیرید. آنها امانت دار های بسیار خوبی میتوانند برای شما باشند. سگ های روتوایلر سگ هایی بسیار باهوش و وفادار به صاحبان خود هستند. شما تا فردی را به سگ های روتوایلر به درستی معرفی نکنید آنها با آن فرد غریبه رفتار خوبی نخواهند داشت.

این نژاد سگ سرعت بالایی در یادگیری دارد و میتواند گزینه بسیار عالی برای محافظت از شما و خانواده تان باشد. این موارد موجب شده است تا روتوایلر ها در لیست بهترین سگ های نگهبان قرار بگیرند.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: نژاد های سگ | جامع ترین لیست از 50 نژاد محبوب سگ

  • سگ کمندور

سگ های کمندور دارای توانایی برای نگهداری و هدایت گله های گوسفند را دارند. البته استفاده از آنها در این مورد به صورت سنتی میباشد. سگ های کمندور به دلیل شجاعت، وفاداری، عزت و قدرت خود شناخته شده اند. این موارد باعث شده است تا این نژاد سگ نیز در لیست سگ های محافظ برتر قرار داده بشود. اگر بتوانید این سگ را به خوبی تربیت کنید میتوانید آنها را به خوبی در محیط خانه نگهداری کنید.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: کوتاه کردن ناخن سگ

  • سگ پولی

سگ های پولی نیز مانند سگ های کمندور برای محافظت و هدایت گله بسیار سگ های مناسبی هستند. این سگ ها همیشه حواسشان به محیط اطرافشان هست و در صورت بروز هر گونه خطری با پارس کردن صاحب خود مطلع میسازند. این نژاد سگ علاقه زیادی به پیاده روی و فعالیت در فضای باز دارد پس در صورت داشتن این فضا میتوانید آنها را برای نگهداری تهیه کنید. این نژاد جزو سگ های محافظ خوب برای شما هستند.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: سگ ژرمن بلک | هفت چیز که درباره ژرمن مشکی نمیدانید

  • سگ جاینت اشنازر

همانطور که از اسم این سگ نگهبان پیداست بدنی درشت و غول پیکر دارد. سگ های اشنازر سگ هایی بسیار قوی و قدرتمند هستند. همین موضوع باعث میشود تا آنها جزو بهترین سگ های نگهبان قرار بگیرند. آنها با افراد غریبه رفتا خوبی ندارند اما با افراد خانواده رفتاری بسیار دوستانه دارند. همچنین چیز دیگری که باید در رابطه با این سگ های محافظ بدانید این است که آنها علاقه زیادی به تحرک و فعالیت دارند.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: سگ هاسکی | هر آنچه که نیاز است در مورد این نژاد سگ بدانید

  • سگ ژرمن شپرد

سگ های ژرمن شپرد را میتوان یکی از بهترین سگ های نگهبان معرفی کرد. این سگ ها به دلیل سرعت بسیار بالا در یادگیری دستورات صاحبشان معروف هستند. این سگ ها اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند و جسور نیز هستند. این نژاد سگ یکی به دلیل خصیصه های گفته شده به یکی از نژاد های پر استفاده در نیرو های پلیس تبدیل شده است. سگ های ژرمن با اعضای خانواده رفتاری بسیار دوستانه دارند ولی در صورت احساس خطر واکنش نشان میدهند.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: بیماری های رایج سگ ها | معرفی بیماری تا راه های درمان

  • سگ ردیژن ریج بک

این نژاد سگ در ابتدا برای شکار شیر پرورش داده میشد. دلیل آن هم واکنش های قاطعانه و مستقل آنها است. اما امروزه این سگ ها به عنوان سگ های محافظ استفاده میشوند و جزو بهترین سگ های نگهبان هستند. سگ های ردیژن ریج بک سگ هایی وفادار به خانواده خود هستند. باید این موضوع را بدانید که این سگ ها بی دلیل پارس نمیکنند پس در صورت شنیدن صدای پارس آنها باید این موضوع را جدی بگیرید. سگ های ردیژن ریج بک نیاز به آموزش صحیح دارند زیرا بدون آموزش آنها سگ های مطیعی برای شمت نخواهند بود.

یکی از علاقه های این سگ ها علاقه به نوازش و بازی است. شما باید در روز وقتی را برای این کار ها با سگ خود در نظر بگیرید.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: راهنمای غذای سگ | توضیحات جامع تنظیم وعده ها و مقدار آن

  • سگ کوازس

سگ کوازس در ابتدار برای نگهداری از دام پرورش داده میشد. اما در این سال ها به عنوان سگ های نگهبان پرورش یافته اند. سگ های کوازس غریزه بسیار قوی در محافظت دارند و همین موضوع باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین سگ های نگهبان شناخته بشوند. این نژاد سگ علاقه زیادی به ورزش دارد و در برابر غریبه ها محتاط و در برابر خانواده رفتار بسیار دوستانه ای از خود نشان میدهد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: انواع غذای سگ | معرفی جامع متنوع ترین غذا های سگ

  • سگ امریکن استفورد شایر تریر

این سگ ها اکثر اوقات با سگ های پیت بول تریر آمریکایی اشتباه گرفته میشوند. سگ های امریکن استفورد شایر تریر یکی از بهترین سگ های نگهبان است. این سگ ها نسبت به سایر سگ های محافظ ماهیت بسیار تهاجمی تری دارند. آنها در رفتار با خانواده بسیار خوب هستند اما برای حفاظت از شما وخانواده تان بسیار پرخاشگر میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.