دانستنی ها

سگ ژرمن بلک | هفت چیز که درباره ژرمن مشکی نمیدانید

سگ ژرمن بلک فیس

درباره سگ ژرمن بلک چه چیز هایی میدانید؟

سگ ژرمن بلک فیس را نمیتوان یک نژاد به کل جدا از نژاد ژرمن حساب کرد. این نژاد تنها تفاوتی که آن را از سایر سگ های ژرمن دارد و آنها را متفاوت کرده است رنگ سیاه این گونه میباشد. سگ ژرمن مشکی جزو سگ های کمیاب به حساب می آید و قیمت آنها گران تر از سایر گونه های نژاد ژرمن میباشد. شما برای خرید یک توله سگ ژرمن مشکی در خارج از ایران باید چیزی در حدود بین 800 تا 2500 دلار هزینه کنید. سگ ژرمن بلک فیس زیبایی بسیار متفاوتی نسبت به سایر گونه های ژرمن دارد و علاقه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

سگ های ژرمن مشکی دارای ویژگی های شگفت انگیزی هستند که قطعاً بسیاری از شما در مورد این ویژگی های جالب آنها چیزی نمدانید. در ادامه به برسی برخی از مطالب جالب و ویژگی های ژرمن بلک میپردازیم.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: سگ هاسکی

هفت دانستنی جالب گونه بلک

1. سگ ژرمن بلک همان سگ ژرمن شپرد قهوه ای است!

بعضی از مردم این گمان را دارند که سگ های ژرمن مشکی با سایر سگ های ژرمن از لحاظ نژادی متفاوت اند. این یک باور کاملاً اشتباه است سگ ژرمن بلک فیس یا همان سگ ژرمن مشکی تنها تفاوتی که با سایر سگ های ژرمن دارد رنگ آن است. آنها فقط از لحاظ رنگ متفاوت اند و در اصل نژاد آنها با سایر سگ های ژرمن یکی است و به دلیل رنگ آنها به این اسم نامگذاری شده اند.

2. سگ ژرمن بلک شباهت ها و تفاوت هایی با سایر سگ های ژرمن دارد!

شباهت ها:
  • ساختار عضلانی آنها مانند سایر سگ های ژرمن بزرگ است
  • سگ ژرمن بلک مانند سایر سگ های ژرمن دم پر مویی دارد
  • گوش سگ ژرمن بلک فیس مانند سایر ژرمن ها قائم میباشند
  • آنها مانند دیگر سگ های ژرمن دارای خر دو لایه میباشند
  • چهره سگ های ژرمن بسیار با ابهت است
تفاوت ها:
  • سگ ژرمن بلک فیس دارای رنگ سیاه یک دست میباشند
  • آنها از لحاظ بدنی میتوانند کمی بزرگ تر باشند
  • سگ های ژرمن مشکی غالبا کمر صاف تری نسبت به سایر سگ های ژرمن دارند
  • خز آنها میتواند بلند تر از سایر گونه های ژرمن باشد همچنین در دور گردن آنها میتواند یک یال بلند نیز باشد

همانطور که مشاهده میکنید سگ ژرمن بلک فیس تنها از لحاظ بعضی از مشخصات ظاهری از دیگر گونه های سگ ژرمن متفاوت است.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: بیماری های رایج سگ ها

3. توله سگ ژرمن مشکی از ابتدای تولد به رنگ سیاه میباشد

دیگر توله سگ های ژرمن شپرد زمانی که به دنیا می آیند خر آنها یا خاکستری است یا سفید. رنگ واقعی خز آنها در سن 8 هفتگی مشخص میشود. اما این موضوع برای توله سگ ژرمن مشکی متفاوت است. آنها از زمان تولد به رنگ مشکی میباشند و تا آخر عمر خود نیز به همین رنگ می مانند. پس اگر شما قصد خرید یک سگ ژرمن بلک فیس را دارید نیازی نیست تا صبر کنید که سگ به سن هشت هقتگی برسد. شما میتوانید در همان ابتدا از این موضوع مطمئن باشید.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: راهنمای غذای سگ

4. یک سگ ژرمن که مشکی نباشد میتواند توله سگ ژرمن مشکی متولد کند!

این موضوع کاملاً حقیقت دارد که سایر سگ های ژرمن میتوانند ژرمن بلک را متولد کنند. این موضوع با جفت شدن یک سگ ژرمن مشکی با یک سگ ژرمن دیگر اتفاق می افتد. پس اگر در بین توله سگ های شما یک توله سگ ژرمن مشکی بود زیاد تعجب نکنید.

5. رنگ سیاه سگ هیچ تاثیر منفی بر روی آن ندارد

بعضی از انسان ها هستند که به صورت ناخودآگاه با دیدن سگ ژرمن بلک فیس وحشت زده میشوند. این ترس در بعضی از افراد به دلیل مشکی بودن رنگ این نژاد سگ ژرمن است. اما باید بدانید که رنگ مشکی این سگ ژرمن دلیلی بر رفتار های بد و مفی در این سگ نیست. این سگ ژرمن به اندازه سایر گونه ها ژرمن باهوش، وفادار، هوشیار و مستعد است. همچنین این سگ در صورت آشنایی با شما به هیچ وجه پرخاشگر نمیباشد. پس همانطور که مشاهده کردید دلیلی برای ترس و وحشت از ژرمن بلک وجود ندارد. سگ ژرمن بلک فیس همچنین قابلیت آموزش و یادگیری بسیار بالایی دارد.

به همین دلیل است که از آنها در ارتش، پلیس و همچنین کمک به معلولان استفاده بسیار زیادی میشود. سگ ژرمن مشکی مانند سایر سگ های ژرمن دارای غریزه محافظتی بسیار قوی است. ژرمن بلک در ابتدا برای محافطت از گله ها استفاده میشده است اما امروزه آنها را به عنوان سگ های محافط انسان میشناسیم. مطمئن باشید که در صورت به خطر افتادن جان شما ژرمن مشکی از شما بدون درنگ محافظت خواهد کرد. سعی کنید اگر یک سگ ژرمن مشکی تهیه کردید مطمئن شوید که از سنین پایین معاشرت با مردم را یاد گرفته است.

این موضوع باعث میشود تا سگ با افرادی که برای شما خطری محسوب نمیشوند برخوردی دوستانه داشته باشد.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: انواع غذای سگ

6. قیمت سگ ژرمن مشکی میتواند بسیار گران باشد

سگ ژرمن سیاه همانطور که در بالا گفته شد به دلیل کمباب بودن نسبت به سایر گونه های ژرمن گران تر است. برای مثال اگر قیمت یک توله سگ ژرمن در خارج از ایران بین 300 تا 900 دلار باشد قیمت ژرمن بلک میتواند بین 800 تا 2500 دلار باشد. این قیمت نسبت به سایر گونه های ژرمن بسیار بیشتر است.

7. مانند سایر سگ های ژرمن، سگ ژرمن بلک فیس نیز مستعد بیمار شدن است

سگ های ژرمن بسیار نسبت به سایر گونه های سگ مستعد بیماری هستند. بیماری های احتمالی و رایج در سگ ژرمن مشکی میتواند دیسپلازی مفصل ران و دیسپلازی آرنج باشد. این موضوع هنگامی رخ می دهد که مفصل توپی سگ ناقص باشد و منجر به آرتروز یا حتی لنگ زدن در سگ بشود. شما میتوانید برای جلوگیری از ایجاد این مشکل وزن سگ را در مقداری متعادل نگه دارید.

شما میتوانید این مورد را نیز مشاهده نمایید: ده دانستنی جالب سگ ها

از جمله مشکلات و بیماری های احتمالی سگ ژرمن مشکی میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد:
  • بیماری های قلبی
  • بیماری های اسکلتی مانند ستون فقرات
  • بیماری های چشمی
  • مشکلات گوارشی
  • حساسیت ها و انوع آلرژی
  • سرطان

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعاتی را در مورد سگ ژرمن بلک قیس به شما بدهیم. شما میتوانید سایر مقالات ما را دنبال کنید و همچنین تازه ترین مطالب در مورد جیوانات و دنیای آنها را در پت کالا 24 دنبال کنید.

2 دیدگاه در “سگ ژرمن بلک | هفت چیز که درباره ژرمن مشکی نمیدانید

  1. رعنا وطنی گفت:

    خیلی جالب بود من فکر میکردم کلا از سگ ژرمن یه مدل وجود داره اونم اون قهوه ای مشکیا هستن😂
    آخه چطوری میشه که همشون از یه نژادن ولی رنگ ها و خصوصیاتشون باهم یکیه؟؟؟؟😐
    واقعا مطلب جالبی بود تحت تاثیر قرار گرفتم مرسی بابت اطلاعات باحالی که درباره حیوونا میدین👌🏻

    1. manager گفت:

      سلام، باعث خوشحالیه که این مطلب براتون جذاب و جالب بوده و باید بگم که بله سگ های ژرمن گونه های متفاوتی دارند که در نوع خودش بسیار جذاب هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.